In deze sessie dompelen we je onder in de wereld van artificiële intelligentie. ‘AI, AI, AI’ of eerder ‘amAI’?
In tijden van digisprong en toenemende communicatiekanalen is het zaak daar doordacht mee om te gaan. Stroomlijn je communicatie!
Universal desing for learning (UDL) meets technology! De focus van deze lezing/workshop ligt volop bij het digitale aspect, meer dan bij de (theoretische) principes van UDL.
In deze vorming bieden we handvaten om de vertaalslag te maken tussen de verschillende teams.
Als school maakte je de Digi-eerste-sprong, super! Maar wat nu? Tijdens deze vorming gaan we samen met een team binnen de school aan de slag om een goed beeld te krijgen van de stappen die reeds gezet werden, en hoe je de sprong kan omzetten naar een veilige landing.
Wie voor de klas staat, spendeert soms nog eens evenveel tijd aan de werktafel of computer. Als je die laatste slim inzet, automatiseer je makkelijk enkele processen, win je tijd en maak je ruimte vrij voor wat er echt toe doet...
Tijdens dit proces leer je als vakgroep van elkaar hoe ICT in te zetten en een krachtige leeromgeving voor je leerlingen te ontwikkelen.
In deze masterclass staat jouw groeiproces als leraar centraal. Je krijgt antwoorden op: Welke verschillende rollen kan je zoal opnemen tijden je lessen en welke digitale tools kan je hierbij inzetten als ondersteuning van je lesgebeuren?
We bekijken samen hoe digitaal en papieren lesmateriaal elkaar kunnen aanvullen - en waar er nog andere mogelijkheden liggen, bijvoorbeeld met pen devices.
We bekijken samen hoe digitaal en papieren lesmateriaal elkaar kunnen aanvullen - en waar er nog andere mogelijkheden liggen, bijvoorbeeld met pen devices.
Deelnemen aan de Masterclass ‘Procesbegeleiding in Onderwijs’ houdt in dat je je op een intensieve manier verder bekwaamt in procesbegeleiding in onderwijs.
In deze online adviessessie gaan we samen met jou na welke stappen je als school kan zetten opdat (1) de aanpak van de uitdaging tot een effectief resultaat leidt én (2) dat het schoolteam dat ook zo ervaart.
Hoe kunnen we de weerstand ten aanzien van een verandering verkleinen? Op deze kwestie verschaft deze workshop jou antwoorden, die je meteen kan toepassen in jouw schoolteam.
Zet je in op Leren leren? Laat leerlingen daar nog meer uit halen, door hun zelfsturing en zelfredzaamheid in een digitale context te verhogen.
Van interactieve oefening met automatische feedback tot grafisch mooi uitgewerkt en inspirerend lesmateriaal en zelfs volledig cursusontwerp… Het komt aan bod.
Tijdens deze sessie krijg je praktische (communicatie)tips en tools aangereikt om je te ondersteunen en het hele schoolteam mee te krijgen in jullie digitale verhaal.
In deze workshop bekijken we hoe digitale middelen je kunnen helpen bij de evaluatie. Met een workshop ‘digitaal evalueren’ kunnen we vele kanten op.
Met dit aanbod krijg je inzichten en tips om leerlingen effectief te laten en te leren samenwerken. We presenteren heel wat concrete voorbeelden van digitale tools die ons daarbij kunnen helpen.
Hoe diverser je doelgroep, hoe meer je je aanpak daar moet op afstemmen. Gelukkig helpt technologie enkele drempels wegnemen om je onderwijs zo vorm te geven dat het voor iedereen makkelijk(er) te volgen is. Universal desing for learning (UDL) meets technology! De focus van deze lezing/workshop ligt volop bij het digitale aspect, meer dan bij de (theoretische) principes van UDL.
De afgelopen jaren waren ongezien voor het onderwijs: corona heeft voor een enorme stretch gezorgd. Nu is het tijd om op de pauzeknop even te drukken. Laten we terugblikken op wat geweest is en vooruitkijken naar wat komen gaat...
Heb je een heldere, gedragen visie van de rol van digitalisering in leren en lesgeven in je school? Dan kan je een concrete strategie uitwerken om de komende jaren de koers te bepalen. In deze sessie maken we een digitaal plan op maat van je school.
Je wil graag dat je collega’s zowel didactisch als technisch de tools gebruiken waarvoor je school heeft gekozen? Deze workshop geeft je handvaten voor een goede vorming, maar ook ideeën om professionalisering anders en duurzamer te maken.
Klare (digi)taal! In deze Digisnack lichten we drie tools toe om jouw leerlingen van diverse, effectieve en digitale feedback te voorzien waar ze meteen verder mee aan de slag kunnen.
Geen grafisch talent? Geen probleem! In deze Digisnack lichten we drie tools toe om jouw lesmateriaal eenvoudig grafisch te versterken.