Erik Devlies

Erik Devlies 

In cijfers: 22 jaar leraar Frans, acht jaar bij leermiddelennetwerk KlasCement, twaalf jaar opleider rond digitale didactiek, drie jaar bij Wezooz en Digitale Methode en één jaar pedagogisch begeleider digitale didactiek. Maar cijfers zeggen lang niet alles. Ik geef elke workshop met passie voor het vak én enthousiasme, want het blijft een fantastische én belangrijke opdracht om leerkrachten en directies te mogen inspireren over en begeleiden in hoe het digitale een doordachte en effectieve plek kan krijgen in leren en lesgeven.


Iris Willems

De afgelopen 33 jaar heb ik het secundair onderwijs vanuit diverse functies meegemaakt. Ik was leerkracht Nederlands, aardrijkskunde in de 1ste en 2de graad en sociale wetenschappen in de 3de graad. Daarnaast was ik 7 jaar schooldirecteur, en 3 jaar schoolbegeleider. In al deze functies heb ik ICT omarmd en data als hulpmiddel ingezet. In co-creatie begeleid ik schoolteams in het ontwikkelen van hun ICT-visie, het formuleren van strategische en operationele doelen en het op punt zetten van acties volgens de SMART -principes.


Laurens Meeus

Sinds 2009 geef ik met veel plezier het beste van mezelf als leerkracht Nederlands en Duits. De laatste jaren combineer ik het werk in de klas met de functie van taalbeleidscoördinator, waarbij ik ontdekte hoe boeiend en uitdagend beleid maken is.
Ik ben al verschillende jaren aan de slag met laptops in de klas. Zo sta ik met mijn twee benen in de digitale didactische praktijk. En zo raakte ik geboeid door het beleid en de strategie die erachter zit. Ik kijk ernaar uit om schoolteams bij te staan in hun (verdere) digitale zoektocht, zodat we elkaar kunnen inspireren en iets in beweging kunnen zetten.


Charlotte Belliard

Charlotte stelt de kritische vragen om betrokkenheid bij directies en volledige schoolteams te creëren, en helpt hen vervolgens om ideeën in concrete plannen te gieten. Samen met het schoolteam ontwerpt zij trainingen en strategieën, om eender welk (digitaal) veranderingsproces van een project tot een gedragen visie te laten groeien – op maat voor en door de school.